Flottakezelés

Avagy céges autó
tartós bérlet / operatív lízing

Egy autó kiválasztása, beszerzése és karbantartása rengeteg időt és energiát emészt fel, ráadásul jelentős pénzügyi terhet is jelenthet. Ez a probléma a vállalati flottáknál fokozottan érezhető. Azonban van mód arra, hogy okosan kezeljük ezt a helyzetet, és minimalizáljuk a kiadásokat, mégpedig a megfelelő finanszírozási módot választva!


Milyen lehetőségeid vannak flottafinanszírozásra?

Tartós bérlet

Ki tarja nyilván a könyvekben az autót?
= Ki a tulajdonos?
Flottakezelő
Tulajdonodba kerül-e a végén a jármű?
Ha igen, hogyan?
Alapvetően nem ez a cél, de az eszköz a futamidő végén értékesítésre kerül piaci áron.
Ki fizeti a forgalomba helyezés költségét
és illetékeit?
Flottakezelő
Mekkora önerővel indítható a szerződés?
akár 0%-tól
Mekkora a maradványérték?
(A maradványérték az az érték amire nem fizetsz tőkét a havi díjakban, ez az utolsó egyösszegű díj lízing esetén)
Futamidőtől és futástleljesítménytől függ - a flottakezelő igyekszik a várható jövőbeli piaci ár közeli értéket beállítani.
Befolyásolja-e a hitelképességemet
a bankomnál?
Nem, ez az egyik nagy előnye, hiszen bérleti díjként kerül könyvelésre.
Ki számolja el az amortizációt?
A flottakezelő
Mi van az áfával?
A bérleti díj áfájának minimum 50%-a visszaigényelhető (bérleti díj tartalmazza: tőke, kamat, casco, kötelező biztosítás, gumiabroncsok, adók, forg. hely költségek, csereautó, sofőrszolgálat, stb).
Hogyan alakul a havi törlesztő nagysága?
Mivel a maradványérték lehetőleg a jövőbeli piaci értékhez közeli érték, ez az ún. használati díj (ez egyenlő a pénzügyi lízingnél a törlesztőrészlettel). Viszonylag alacsony, alacsonyabb mint a többi finanszírozási formánál. Tehát, ha valakinek fontos a havi kiadás mértéke, ez egy jó konstrukció lehet. Bérlet esetén ehhez még hozzájön a választott szolgáltatási díjak összege, de ez minden egyéb finanszírozási formánál is szükséges, csak a költségek felmerülésének eloszlása más, nem egyenletes, mint a bérlet esetén.
Milyen futamidőben gondolkozhatok?
Áltatlában mininum 12 vagy 24 hónap,s maximum 60 vagy 72 hónap.
Futásteljesítmények van jelentősége?
Van, ez alapvetően meghatározza a bérleti díj nagyságát, hiszen befolyásolja az értékvesztést, a szerviz díjakat, a gumiabroncs darabszámot. Minél magasabb a futásteljesítmény, annál magasabb a bérleti díj.

Zárt lízing

Ki tarja nyilván a könyvekben az autót?
= Ki a tulajdonos?
A Te céged
Tulajdonodba kerül-e a végén a jármű?
Ha igen, hogyan?
Igen, az utolsó lízingdíj megfizetése után automatikusan.
Ki fizeti a forgalomba helyezés költségét
és illetékeit?
Te fizeted a szerződéskötéskor, így a végén, amikor az utolsó díjat is kifizetted, már csak névre írják.
Mekkora önerővel indítható a szerződés?
akár 20%-tól
Mekkora a maradványérték?
(A maradványérték az az érték amire nem fizetsz tőkét a havi díjakban, ez az utolsó egyösszegű díj lízing esetén)
Az utolsó lízingdíjjal azonos, de nem hívjuk maradványértéknek.
Befolyásolja-e a hitelképességemet
a bankomnál?
Igen, hiszen futamidőtől függően rövid, vagy hosszú lejáratú kötelezettség lesz.
Ki számolja el az amortizációt?
A Te céged
Mi van az áfával?
Személygépjármű beszerzés után áfa nem igényelhető vissza, viszont a szerviz egyéb közvetlen költségek áfájának 50%-a igen.
Hogyan alakul a havi törlesztő nagysága?
Mivel a tőkerészek egyenletesen vannak nagyjából elosztva, és nincs kiemelt, utolsó lízingdíj, ezért a havi részlet jellemezően magasabb, mint a bérlet esetén, tehát magasabb havi lízingdíjjal kell számolni mint a bérletben a használati díj mértéke.
Milyen futamidőben gondolkozhatok?
Lízingcégtől függ, de egészen hosszú időtávok is vannak. Rövid távra ők sem finanszíroznak szívesen.
Futásteljesítmények van jelentősége?
Nincs jelentősége közvetlenül, de természetesen az autót fenn kell tartani, így a költségek bár más eloszlásban, de összességében növekedni fognak.

Nyílt lízing

Ki tarja nyilván a könyvekben az autót?
= Ki a tulajdonos?
A Te céged
Tulajdonodba kerül-e a végén a jármű?
Ha igen, hogyan?
A maradványérték megfizetése után, ha megjelölöd magad vagy céged.
Ki fizeti a forgalomba helyezés költségét
és illetékeit?
Egy részét szerződéskötéskor, de nagyobb részét a kijelölt vevő fizeti meg a futamidő végén.
Mekkora önerővel indítható a szerződés?
akár 20%-tól
Mekkora a maradványérték?
(A maradványérték az az érték amire nem fizetsz tőkét a havi díjakban, ez az utolsó egyösszegű díj lízing esetén)
Futamidőtől függ, jellemzően markánsan alacsonyabb mint, a piaci ár, így a tartós bérlet maradványértéknél alacsonyabb érték.
Befolyásolja-e a hitelképességemet
a bankomnál?
Igen, hiszen futamidőtől függően rövid, vagy hosszú lejáratú kötelezettség lesz.
Ki számolja el az amortizációt?
A Te céged
Mi van az áfával?
Csak a tőke áfájának az 50%-át lehet visszaigényelni. Nyílt lízing esetében kapsz egy tőke-kamat megbontót, azaz a havi díjad úgy épül fel, hogy 1. tőke, 2. kamat. 3. tőkére jutó áfa. Ez a 3 tétel adja meg a törlesztőrészlet összegét, de csak a tőke utáni áfa 50%-a igényelhető vissza havonta.
Hogyan alakul a havi törlesztő nagysága?
Mivel a tőkerészek egyenletesen vannak nagyjából elosztva és a maradványérték alacsony, ezért a havi részlet összege jellemezően magasabb, mint a bérlet esetén. Tehát, havi szinten magasabb kiadást jelent, de ennek fő oka, hogy a maradványérték alacsony, ezért magasabb a havi tőketörlesztés.
Milyen futamidőben gondolkozhatok?
Lízingcégtől függ, de egészen hosszú időtávok is vannak. Rövid távra ők sem finanszíroznak szívesen. Talán 24 hó jellemzően a minimum.
Futásteljesítmények van jelentősége?
Nincs jelentősége közvetlenül, de természetesen az autót fenn kell tartani, így a költségek bár más eloszlásban, de összességében növekedni fognak.

Saját vásárlás

Ki tarja nyilván a könyvekben az autót?
= Ki a tulajdonos?
A Te céged
Tulajdonodba kerül-e a végén a jármű?
Ha igen, hogyan?
Nem is kérdés, hiszen Te vagy a tulajdonos.
Ki fizeti a forgalomba helyezés költségét
és illetékeit?
Vételkor megfizeted.
Mekkora önerővel indítható a szerződés?
100%
Mekkora a maradványérték?
(A maradványérték az az érték amire nem fizetsz tőkét a havi díjakban, ez az utolsó egyösszegű díj lízing esetén)
nincs ilyen
Befolyásolja-e a hitelképességemet
a bankomnál?
Nem, tárgyi eszközként kerül be a könyvelésbe.
Ki számolja el az amortizációt?
A Te céged
Mi van az áfával?
Személygépjármű beszerzés után áfa nem igényelhető vissza, viszont a szerviz egyéb közvetlen költségek áfájának 50%-a igen.
Hogyan alakul a havi törlesztő nagysága?
Nem értelmezhető
Milyen futamidőben gondolkozhatok?
Nincs futamidő
Futásteljesítmények van jelentősége?
Nincs jelentősége közvetlenül, de természetesen az autót fenn kell tartani, így a költségek bár más eloszlásban, de összességében növekedni fognak.

Hasonlítsd össze a tartós bérlet,
zárt és nyílt lízing, valamint a saját vásárlás, mint gépjármű finanszírozási formákat!
Lefelé görgetve sorra veheted az adott konstrukció jellemzőit, jobbra-balra lapozva
pedig a különböző konstrukciókat találod, így könnyedén átláthatod a lehetőségeket.

Látod? Mielőtt padlógázzal beleállsz a vásárlásba,
érdemes visszatolatni egy kicsit,
és fontolóra venni az egyéb lehetőségeket.

Például a tartós bérletet, vagyis az operatív lízinget.

Látod? Mielőtt padlógázzal beleállsz a vásárlásba,
érdemes visszatolatni egy kicsit,
és fontolóra venni az egyéb lehetőségeket.

Például a tartós bérletet, vagyis az operatív lízinget.


Nem tudod, hogy neked való-e a tartós bérlet?

Mindössze 1 perc alatt megtudhatod! Csak válaszolj 7 egyszerű kérdésre!

Válaszaid alapján a tartós bérlet nem biztos, hogy a legjobb flotta-finanszírozási forma céged számára. Tanácsadásunk keretében viszont tudunk javasolni neked irányokat, amerre elindulhatsz,

Válaszaid alapján a tartós bérlet jó választás a céged számára!

Mi a tartós bérlet?

A tartós bérlet (operatív lízing) egy egyedülálló, előnyökkel teli vállalati gépjárműfinanszírozási megoldás, melyet egyre több hazai vállalkozás választ. Flottamérettől és iparágtól független finanszírozási forma, s nemcsak a multinacionális cégek, hanem akár mikro- és kisvállakozások számára is ideális. Lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy gépjárműparkjukat minimális beruházással korszerűsítsék vagy bővítsék, tehát nem tőkeigényes, ami javíthatja a cég cash-flow helyzetét. A tartós bérlet egy olyan üzleti stratégia része lehet, melynek számos előnye van, és amely segít a vállalatoknak hatékonyabban és gazdaságosabban működni.


Sokszor felmerül a kérdés, hogy operatív lízing vagy zárt pénzügyi lízing lenne-e jobb az adott vállalkozás számára. Ez alapvetően 3 tényezőtől függ.

  • Minek tekinted a gépjárművet?
    Saját használati tárgynak, vagy inkább termelőeszköznek, amely segíti a vállalati célok megvalósítását?

  • Millyen távon szeretnéd használni?
    A tartós bérlet klasszikusan 3-6 éves időtávra szól (persze hosszabbítható), de bizonyos futásteljesítmény fölött a Bérbeadó sem fog tudni garanciát vállalni a díjakra. Az idő növekedésével a kockázatok is nőnek. Ha valaki 10 évre tervez autót, inkább pénzügyi lízingben gondolkozzon.

  • Mit szeretnél a futamidő végén?
    A pénzügyi lízinget arra találták ki, hogy a lízingbevevő tulajdonossá váljon a futamidő végén. Az Operatív lízing célja nem a tulajdonszerzés!

Tartós bérlet és a flottakezelés tulajdonságai (ez segíthet dönteni):

Miért lehet ez hasznos?

  • Ha bármely más lízingkonstrukcióban gondolkoznál (nyílt, zárt pénzügyi lízing), ez a választott futamidőtől függően a rövid vagy hosszú lejáratú kötelezettségedet növelni fogja, azaz a hitelképességi kapacitást negatívan befolyásolhatja, például egy folyószámla-hitelkeret megújításánál. 
  • Kiszámíthatóvá teszi a konstrukciót, hiszen a futamidő végéig meg tudod mondani, mekkora költséggel fog járni egy autó. Ez könnyíti a pénzügyi tervezést. 
  • Tényleg arra koncentrálhatsz, ami neked a pénzt termeli, flottaszolgáltatásunkkal mi mindent megszervezünk neked. 
  • Próbáltál már eladni autót itthon? Hány ember hív, jön, megnézi, alkudozik, nincs rá fedezete, még hitelt akar… Csak néhány tapasztalat. Bérlet esetében a futamidő végén egyszerűen leadod az eszközt és ülsz át az újba. Ez a mi kockázatunk, nem a tied. 

Mik az tartós bérlet előnyei?

A tartós bérlet tehát időt és energiát takarít meg a vállalkozásoknak, s lehetővé teszi, hogy a fő üzleti tevékenységükre koncentráljanak anélkül, hogy a gépjárműflotta kezelésével foglalkoznának. Ez a megoldás különösen vonzó lehet azoknak a vállalkozásoknak, akik nem szeretnének kötött tőkével rendelkezni gépjárműparkjuk fenntartásához, ugyanakkor az autóik minőségét és biztonságát is fontosnak tartják. Az operatív lízing egy olyan eszköz, amely segít optimalizálni a vállalkozások flottakezelését és pénzügyi stabilitásukat, így hosszú távon hozzájárul a vállalkozások sikeréhez és növekedéséhez.

Miért válaszd a
Carassist Flottakezelőt?

Kezedbe adjuk a kulcsot és minden mást is intézünk (igen, a nyűgös részét is).

Neked csak az autó(k) vezetéséről és tankolásáról kell gondoskodnod.

Velünk flottul megy!

Mit tartalmaz a bérleti díj?

Fix, vagy változó kamattal Forint (HUF) vagy EUR alapon, garantált maradványértékkel, tetszőleges mértékű (0-40%) önerővel, a céged és az aktuális pénzpiaci lehetőségekhez mérten a legkedvezőbb konstrukcióval. 

A hatályos jogszabályoknak megfelelő illetékeket, forgalomba helyezési költségeket a bérleti díj természetesen tartalmazza 

Kötelező gépjármű felelősség biztosítás és CASCO biztosítás 

A hatályos jogszabályoknak megfelelő adók, mint a teljesítményadó, cégautóadó stb. 

Minden szerviz- és javítási költség, beleértve a kötelező felülvizsgálatok költségét, a kopó alkatrészek költségét és minden egyéb javítási költséget (kivéve a gondatlanság és szándékosság miatt keletkezett javítási költségeket!)

Évszaknak megfelelő gumiabroncsok teljeskörű biztosítása, beleértve a beszerzést, szállítást, tárolást, nyilvántartást, szerelést.

Országúti segélyszolgálat Magyarország és Európai Unió területén műszaki hiba, baleset, káresemény esetén biztosítjuk. A mentést azonnal, 0-24 órában, az év minden napján biztosítjuk 0-24 órában.

Magyarország és az Európai Unió területén műszaki hiba, baleset, káresemény esetén, amennyiben a javítási munkálatok várhatóan meghaladják a 2 napot, csereautót biztosítunk. 

Igény szerint figyeljük, megvásároljuk és aktiváljuk a hazai és nemzetközi autópálya matricákat.  

Szerviz, gumiabroncs csere, javítás, ellenőrzés esetén előre egyeztett időpontban sofőrünk hozza és viszi autóját.

Olyan céges autód lehet, amilyet csak szeretnél!

Elsőre meglepő lehet, de mi nem tartunk autókat készleten. Emiatt fix kínálatunk sincs.
Van viszont egy aduászunk: márkafüggetlen flottakezelőként megszerezhetjük Neked
álmaid céges autóját!
Az autóbeszerzésben nem ismerünk tréfát, utánamegyünk,
bármit is szeretnél: új vagy használt, itthoni vagy külföldi, nekünk nem probléma.

Ami fontos:
Tartós bérlethez szükséges, hogy a kiválasztott eszköz áfás legyen,
különben elveszik a konstrukció legnagyobb előnye.
Amikor autót nézel, és ebben a konstrukcióban gondolkozol, ezt tartsd szem előtt!

Persze tudjuk, hogy kellenek támpontok, szóval mutatunk párat

Legnépszerűbb ajánlatainkból

Bmw X1 SUV iX1 xDrive30

Bmw X1 SUV iX1 xDrive30

48 hónap futamidő,
20% önerő esetén
Már havi nettó
359.000 Ft-tól

Mercedes-Benz C 180

Mercedes-Benz C-osztály limuzin C 180 9G-TRONIC Mild hybrid drive

48 hónap futamidő,
20% önerő esetén
Már havi nettó
329.000 Ft-tól

BMW 316d Limuzin

BMW 3-as sorozat limuzin 316d Automata

48 hónap futamidő,
20% önerő esetén
Már havi nettó
279.000 Ft-tól

Mercedes-Benz GLA 180

Mercedes-Benz GLA SUV GLA 180 7G-DCT

48 hónap futamidő,
20% önerő esetén
Már havi nettó
251.000 Ft-tól

Volkswagen T-Roc 1.5 TSI

Volkswagen T-Roc SUV 1.5 TSI ACT Life

48 hónap futamidő,
20% önerő esetén
Már havi nettó
205.000 Ft-tól

Toyota Corolla 1.8 Hybrid e-CVT

Toyota Corolla ferdehátú 1.8 Hybrid Comfort Style Tech e-CVT

48 hónap futamidő,
20% önerő esetén
Már havi nettó
202.000 Ft-tól

Szeretnél másodvéleményt? Olvasd el ügyfeleinkét!